Dobry szef – co to znaczy? Czy różnicę da się zauważyć łatwo?

1. Jest wzorem postępowania

Jest optymistą, racjonalistą, pragnie sukcesu, żyje i pozwala  żyć swoim ludziom. Pracuje efektywnie. Uczy się ciągle. Można mu ufać.

2. Ma zaawansowane umiejętności komunikacji międzyludzkiej

Jego styl komunikacji jest zdecydowany i pozytywny. Mówi wprost. Potrafi, słuchać, przekonywać, krytykować, chwalić, podsumowywać, wyciągać wnioski, niwelować różnice zdań.

3. Pozwala ludziom wokół siebie rosnąć

Wspiera ich uczenie się i samodzielność.

4. Ludzie od niego nie odchodzą

Po tym można go rozpoznać, że ma małą rotację współpracowników.

5. Dobrze radzi sobie w sytuacji zmiany

Zmianę uznaje za naturalną kolej rzeczy. Dostrzega więcej okazji niż ryzyka.

6. W jego otoczeniu nie ma zakulisowych gierek

Nie są potrzebne. Znane są standardy pracy i oczekiwania, a komunikacja odbywa się wprost, poczynając od szefa. I kończąc na szefie.

7. Dobry szef nie boi się pytań.

Żadne pytanie nie jest zakazane. Dobry szef upewnia się, czy został dobrze zrozumiany. Sam zadaje dużo otwartych pytań. Zachęca do pytania i upewniania się, zamiast udawania, że się wie, kiedy się nie wie.

8. Przyciąga utalentowanych ludzi

Stawia im wyzwania i pozwala rozwijać się w zgodzie z ich talentami, które rozpoznaje i konstruktywnie wykorzystuje.

9. Radzi sobie z porażką, rozczarowaniem i frustracją, kiedy coś idzie nie tak

Nie wścieka się. Panuje nad sobą. Zachowuje profesjonalizm w trudnych sytuacjach. Ma dystans i sposoby na radzenie sobie w ciężkich chwilach. Nie załamuje się.

10. Jest pozytywnie skoncentrowany na firmowych celach do osiągnięcia

Nie odpuszcza tak długo, jak się da, ale nie dłużej. Potrafi zarażać entuzjazmem i wyjaśniać korzyści.

11. Jest nastawiony nie na śmiertelną rywalizację, tylko na współpracę

Wierzy, że dla każdego jest miejsce na tej planecie. A wygrywa lepszy. Stosuje zasadę win-win. Uważa, że jeśli coś nie wychodzi, to zawsze można spróbować jeszcze innego sposobu. Tworzy synergię z załogą.

12. Ma szczęście

A pracownicy wraz z nim!

Warto szukać dobrego szefa.

A zły szef? Warto zastanowić się, czy ta osoba rokuje zmianę na lepsze. Jeśli nie, lepiej zastanowić się, czy naprawdę chcemy obdarowywać takiego szefa swoją obecnością. A może lepiej zrobić prezent sobie i znaleźć sobie miejsce, w którym szef doceni to, jaka/-i jesteś? A może jednak lepiej zostać swoim własnym szefem ze wszystkimi blaskami i cieniami tej sytuacji…

>> I tu jest miejsce na coaching kariery. Pozwoli Ci on ustalić m.in.

  • Z kim chcesz pracować i dlaczego?
  • Jakiego szefa chcesz się mieć?
  • Jakie są inne opcje pośrednie?
  • Co jest w tym najważniejsze?

Bo jak się tego nie wie, to łatwo pomylić się kolejny raz…

O tym jak rozpoznać złego szefa, przeczytaj tu: http://skutecznycoaching.pl/odchodzimy-od-szefa-nie-z-firmy/

 

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress