pewność siebie

Pewność siebie. Zasada nr 2: „Liczy się wewnętrzny dialog”

Posted on Posted in Coaching, efektywność osobista, Odporność psychiczna, pewność siebie, Sukces

Nie od dziś wiadomo, że pewność siebie i szacunek do samego siebie wpływają na poziom Twoich osiągnięć. Powtórzmy to sobie jednak jeszcze raz. Osoby, które nie wierzą w siebie, nie wierzą w swoje możliwości i swoją szansę na sukces osiągają go rzadziej niż te, które zakładają, że powiedzie im się.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak to wygląda u Ciebie, zadaj sobie pytanie, co byś zrobił dla osiągnięcia swojego celu, spełnienia swojego marzenia, gdybyś nie miał żadnych ograniczeń? Jeśli odbiega to dramatycznie od tego, co rzeczywiście robisz na drodze do swojego celu, powinieneś zastanowić się, czy część Twoich ograniczeń nie wynika z negatywnego myślenia o sobie.
Ktoś powie: „Łatwo powiedzieć, przecież nie zmienię pracy, której nie lubię, choć chciałbym, nie wyjadę na wymarzoną wyspę, bo nie mam pieniędzy, nie porzucę partnera/partnerki, z którym wiąże mnie tylko przyzwyczajenie…  Toż to rzeczywistość, a nie żadne negatywne przekonania o sobie…”
A jednak… Jeśli myślisz i mówisz o swoich rzeczywistych pragnieniach, jeśli rzeczywiście pragniesz innego miejsca pracy, jeśli rzeczywiście pragniesz spędzić resztę życia na wyspie, jeśli rzeczywiście potrzebujesz rozstać się z kimś…, to znajdziesz sposób. Potrzeba Ci jednej, podstawowej rzeczy:

Zanim przekonasz świat, żeby Ci pomógł spełnić Twoje marzenie,

musisz najpierw przekonać siebie, że na to zasługujesz.

Jak to zrobić? Jak uzyskać taki poziom pewności siebie, żeby zaczął sprzyjać Ci świat?
Kluczem do zaufania do siebie i do świata jest konstruktywny dialog wewnętrzny. To, co mówisz do siebie, świadomie i nieświadomie kreuje Twój pogląd na sukces, a on z kolei kreuje Twoją rzeczywistość.

 

Potrzebujesz pewnego rodzaju treningu skupionego na Twoim świecie mentalnym. Celem takiego mentalnego treningu czy fitnessu  🙂 jest Twoja nieodwracalna decyzja, żeby być szczęśliwym.
Naukowcy wciąż nie znaleźli jednego czynnika, który byłby wspólny dla ludzi szczęśliwych. Nie jest to bogactwo, mieszkanie w cudownym miejscu, ani nawet zdrowie. Jest tylko jedno, co łączy wszystkich szczęśliwych ludzi. Oni chcą być szczęśliwi, po prostu chcą mieć przyjemne życie, los pozbawiony nadmiernych trudności. Oni wybierają bycie zadowolonym nawet w niesprzyjających sytuacjach. Oni szukają okazji, żeby siebie uszczęśliwić.

 

Decyzja, że wybierasz życie szczęśliwe, bycie szczęśliwym, dokonywanie właściwych decyzji, wybieranie właściwych miejsc i otaczanie się sprzyjającymi Ci ludźmi musi być początkowo świadoma, a potem automatyczna, nieświadoma.

Wszystkie pozytywne zmiany w Twoim życiu zaczynają się w Twoim umyśle.

Jakie są metody nauczenia się pozytywnego wewnętrznego dialogu?

1. Powtarzaj afirmacje

Jestem OK. Dam radę. Lubię siebie takiego, jaki jestem. Kocham moją pracę. Wierzę w perfekcyjne zakończenie tej sprawy. Sprawy układają się po mojej myśli. Wynagrodzenie, które otrzymuję, jest coraz bardziej satysfakcjonujące.
Afirmacje to pozytywne zdania obrazujące myśl, która wybieramy. Muszą być napisana w czasie teraźniejszym, mieć pozytywny charakter i osobisty charakter. Należy je czytać, przepisywać, odsłuchiwać, powtarzać czasami nawet 100 razy dziennie. Aż staną się automatycznym wyborem myślowym naszego umysłu. Te afirmacje, które budzą początkowo nasz największy opór są najważniejsze i wymagają Twojej największej uwagi.

2. Spisz swoje cele i czytaj je wielokrotne

Cele, które chcesz osiągnąć muszą zostać spisane. Mam setki dowodów na poparcie tej tezy. Nie wystarczy myśleć o nich. Trzeba je utrwalić na piśmie. Powtarzać je wielokrotnie. Myśleć o nich i mówić o nich. Jest to kolejne potężne narzędzie motywacyjne wykorzystujące wiedzę o funkcjonowaniu mózgu. Dobrze określony cel to cel z terminem jego osiągnięcia i wskaźnikami sukcesu. Szczególnie te ostatnie, a nawet sama praca myślowa nad nimi – odpowiedź na pytanie, po czym poznasz, że osiągnąłeś sukces – urealnia go, jednocześnie stawiając wyzwanie naszemu umysłowi, żeby znalazł rozwiązanie tej łamigłówki. I on to robi 🙂

3. Wizualizuj sukcesy i pozytywne emocje z nimi związane

Emocje. Trzeba je maksymalnie uwypuklić, ponieważ po fazie decyzji tylko one mogą zagwarantować, że będziesz wytrwale i z wielkim zaangażowaniem realizować swoje marzenie. W sytuacji niepowodzenia liczy się Twoja odporność mentalna i przekonanie, że koniec końców osiągniesz to, co chcesz. Ważne jest żeby zorientować się na pozytywne cele swoim życiu i uznać każdą sytuację, także niepowodzenie za okazję do rozwoju, a nie porażkę. Jest to rodzaj korzystnej autosugestii.

4. Spisz i przypominaj sobie stale swoje sukcesy

Pewność siebie bierze się z pozytywnych doświadczeń. Wyzwań, którym daliśmy radę. Nic nie jest lepsze niż utrzymywanie stale w pamięci sukcesów. Jest to podstawa dobrego myślenia o sobie i pewności siebie. Twoją decyzją od dziś powinno być dostrzeganie, a nawet wyolbrzymianie i zapamiętywanie każdego udanego przedsięwzięcia. Nasz umysł ma pewną prawidłowość wynikającą z konieczności walki o przetrwanie: jest wyczulony na niezgodności i to, co idzie nie tak jak trzeba. Jednak to, co było potrzebne w jaskini ludzi pierwotnych, nie sprzyja nam w świecie, w którym „Piszą nas, tak jak widzą”. Pisałam o tym TU.

Zachęcam, żeby świadomie zaprogramować się na wyolbrzymianie sukcesów i tego, co idzie dobrze.

A gdyby tak świadomie wyolbrzymiać to, co idzie dobrze

i za co jesteśmy wdzięczni światu,

zamiast poświęcać ten sam czas na narzekanie?

5. Przyjmuj zmienność losu jako oczywistość

Pozytywne myślenie wbrew pozorom nie oznacza odklejenia się od rzeczywistości. Wręcz przeciwnie. Wymaga dużej uważności. Tyle tylko, że zorientowanej nie na marudzenie i narzekanie na los. Wymaga też pogodzenia się z rzeczywistością. Zaakceptowania zmienności losu jako oczywistości. Raz jest lepiej, raz jest gorzej. Wybierz jednak bycie szczęśliwym. Nie pozwól, żeby niepowodzenie, niekorzystny splot okoliczności, albo pośpiech czy zmęczenie stanowiły „trigger”, czyli nieświadomy mechanizm spustowy dla kaskady negatywnych emocji i idących za tym niekonstruktywnych zachować. Reaguj świadomie, nie automatycznie.

Nic nie trwa wiecznie. Nawet kłopoty.

Pamiętaj, że Ty sam jesteś całkowicie odpowiedzialny za swoje życie. Trening mentalny, który Ci proponuję zbuduje u Ciebie siłę mentalną opartą o pewność siebie i szacunek do siebie samego. Te zaś emanują z człowieka i pozwalają mu zachowywać się skuteczniej na każdym kroku i w każdym działaniu. Pozwalają na osiągnięcie upragnionego sukcesu, tak jak Ty sam go definiujesz, a jednocześnie pozostać dogłębnie sobą.
Jeśli czujesz, że potrzebujesz treningu mentalnego budującego pewność siebie, zgłoś się do mnie na sesję próbną. Oferuję pakiet rozwojowy WIĘKSZA PEWNOŚĆ SIEBIE obejmujący 10 sesji coachingu z elementami treningu mentalnego oraz test Mental Toughness w cenie 1500 PLN brutto.

 

Napisz: kontakt@skutecznycoaching.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *